کوماچ

کوماچ

کوماچ

کوماچ

چگونه سفر کاری خود را صحیح مدیریت کنیم؟

چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴ ق.ظ

 

 

چگونه سفر کاری خود را صحیح مدیریت کنیم؟

سفرهای کاری یکی دیگر از انواع سفرهایی است که اغلب برای خیلی از افراد پیش می آیند. آیا تا به حال برای شما پیش آمده است یا نه؟ اگر نوع کار شما به گونه ای است که امکان دارد در روزها یا ماه های آتی برای شما سفر کاری پیش آید، آیا آمادگی لازم برای این سفر را دارید؟ در مطلب نکات مهم برای سفر کاری ما قصد داریم شما را با اقدامات ضروری برای سفر کاری آشنا کنیم. مطمئن باشید که با رعایت کردن نکات کاربردی در سفر کاری حتما سفری راحت و امن را پیش رو خواهید داشت.

نکات کاربردی در سفر کاری

اقدامات قبل از سفر کاری

  •  
  •  
  • -در مورد کشوری که می خواهید به آنجا سفر کنید، از فرد یا اشخاصی که در آنجا مشغول کار هستند، سوال کرده و ببینید که سفر کاری آن ها در چه زمان هایی است تا به مشکل برنخورید.
  • -سپردن کارهای مالی و دفتری خود به فردی قابل اعتماد می تواند کمک شایانی برای شما باشد. در این صورت، خیالتان در تمام زمینه ها راحت خواهد بود و خیلی آسان می توانید به کارهای مربوط به قرار ملاقات و سفر خود برسید.
  • -علاوه بر اینکه در کیف خود وسایل الکترونیکی مثل گوشی، تبلت، باتری اضافه را نگه می دارید، توصیه ما این است که چسب زخم و دستمال کاغذی نیز همراه داشته باشید. به هر حال، ممکن است در برخی مواقع به کار آیند. گاهی پیش می آید که یک کاغذ ساده هم باعث خراش در دست شما شده و نیاز به دستمال و چسب زخم پیدا کنید. در بین نکات مهم برای سفر کاری توصیه می کنیم همه جوانب امر را در نظر بگیرید.
  • -اولین چیزی که در سفر کاری خود باید در نظر بگیرید، این است که مطمئن شوید همه مدارک و اقدامات لازم را برای رزرو محل اقامت انجام داده اید و مطمئن شوید قرار ملاقات شما حتما در تاریخ و در مکان مشخص صورت خواهد پذیرفت.
  • -برای اینکه اتفاقات خوبی در این سفر کاری برای کسب و کار خود و شرکت شما بیفتند، تمام تلاش خود را به کار ببندید که ذهن آرام و خالی از استرس داشته باشید و از حواشی کاملا و مطلقا به دور باشید. چه بسا که آینده کسب و کار شما و آینده شرکت شما به همین یک قرار کاری بستگی داشته باشد، پس تمرکز ذهنی و تمدد اعصاب داشته باشید و با خیالی آسوده کنترل امور را در دست بگیرید.
  • -توصیه ما پیرامون نکات کاربردی در سفر کاری این است که در پروازهای خود پرواز مستقیم را انتخاب کنید، زیرا که اگرچه ممکن است پرواز طولانی و خسته کننده تر شود، اما برای بسیاری از افراد معطل شدن در فرودگاه می تواند بیشتر آزار دهنده تر باشد. همچنین با پرواز مستقیم هزینه کمتری را پرداخت خواهید نمود.
  • -برای کسانی که زیاد به سفر کاری می روند، به احتمال قوی پیش آمده که در قسمت دریافت بار برای تحویل گرفتن چمدان خود زمان زیادی صرف کرده اند، بنابراین یکی از کارهای خوب استفاده از ساک چرخ دار بوده که دارای سایزی مناسب باشد و با بردن آن به داخل هواپیما می تواند تا حد زیادی از اتلاف وقت در فرودگاه کاهش دهد.
  • -خستگی در سفر را حتما تجربه کرده اید و بارها شده که بعد از یک پرواز نسبتا طولانی حس می کنید که دچار کم خوابی شده اید. همانطور که می دانید، زمان می برد تا بدن شما به شرایط کشور مقصد عادت کند، بنابراین توصیه می کنیم قبل از اینکه به سفر بروید، ساعت خودتان را با وقت محلی کشور مقصد تنظیم کنید و یکی دو روز قبل از پرواز ساعت خوابتان را با ساعت خواب آن کشور هماهنگ نمایید تا با کمترین میزان خستگی و خواب آلودگی روبه رو شوید.
  • -یکی از اقدامات ضروری برای سفر کاری و اینکه بتوانید کپی مدارک مورد نیاز خود را همراه داشته باشید و حجم کیف دستی خود را سنگین نکنید، این است که از یک فلش مموری که در داخل آن اسکن تمام مدارکتان ذخیره شده، استفاده کنید. در این صورت، زمانیکه به مقصد رسیدید و در هر جایی که نیاز بود مدارک خود را ارائه دهید، به آسانی می توانید با استفاده از یک دستگاه پرینتر که تقریبا در همه جا یافت می شود، از مدارک خود کپی بگیرید.
  • -برای اینکه ذهن شما آرامتر باشد و خیلی دقیق تر و با حوصله تر به بررسی امور کاری بپردازید، حتما توصیه می کنیم کارهایی که قرار است در کشور مقصد انجام دهید را بر روی یک چک لیست بیاورید و مرحله به مرحله و به ترتیب کارها را دنبال کنید تا کاری از قلم نیفتد.
  • اقدامات قبل از سفر کاری
  • کارهایی که باید در سفر کاری انجام دهید!

  • -بعضی افراد عادت دارند که سریع با فردی که برای اولین بار با او مواجه شده، به اصطلاح خودمانی شوند که این امر می تواند منجر به مشکلاتی برای حرفه شما شود. باید در نظر داشته باشید که شما برای یک قرار حرفه ای و جدی با طرف مقابل قرار کاری گذاشته اید و نیازی نیست که در این قرار کاری از او در مواردی غیر از کار مثل اینکه بهترین کلوب شبانه کدام است یا کجا می توان بهتر تفریح کنید، بپرسید.
  • -برای به موقع حاضر شدن در سر قرار در بین نکات کاربردی در سفر کاری توصیه می کنیم، هتلی که رزرو می کنیید، با محل اقامت شما کمترین فاصله ممکن را داشته باشد تا از ترافیک شدید خیابان ها در امان باشید و به موقع سر قرار حاضر شوید. همچنین در هزینه حمل و نقل خود نیز می توانید صرفه جویی کنید.
  • -برای اینکه بدنتان با آب و هوای مقصد عادت کند و دچار بیماری نشوید، ورزش و تنظیم زمان استراحت را فراموش نکنید. حواستان باشد اگر دارای رژیم غذایی هستید، غذای مناسبی را انتخاب کنید. در رژیم غذایی خود خوردن میوه و سبزی را در ردیف اول قرار دهید.
  • -اگر با کشور مقصد زیاد آشنا نیستید و اولین بار است که مسافرت می کنید، پیشنهاد ما در مقاله اقدامات ضروری برای سفر کاری این بوده که بهتر است به گونه ای ساعت پرواز خود را انتخاب نمایید که در روشنایی روز در کشور مقصد هواپیمای شما به زمین بنشیند. در این صورت، به راحتی می توانید آدرس خیابان یا هتلی که رزرو کرده اید را پیدا نمائید و همچنین در طول روز می توانید از خیابان ها دیدن کنید. حتما سوار تاکسی هایی که دارای آرم تاکسی هستند، شوید تا اتفاق ناگواری پیش نیاید.
  • -احترام گذاشتن به فرهنگ و بزرگان کشوری که شما تمایل دارید با آن ها به تجارت بپردازید، بسیار مهم است. این نکته را در بین نکات مهم برای سفر کاری مدنظر قرار دهید.
  • -اینکه صبح با ساعت زنگ دار کنار تخت خوابتان بیدار می شوید کار خوبی است؛ اما اگر از جمله افرادی هستید که سفر کاری شما در طول سال زیاد بوده، بهتر است خودتان را به زنگ گوشی موبایل خود عادت دهید.

    کارهایی که باید در سفر کاری انجام دهید!

 

 

  • حیدر حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی